Friday, April 4, 2014

RAWAT KELOID DENGAN SHAKLEE



OK. Harinie nk citer pasal keloid laa. 

Ramai gak yang ada masalah keloid nie. Apa tu keloid? Keloid tu parut yang timbul di permukaan kulit. Dia menggelembung camtu. Kadang2 dia gatalsensitive atau pedih. Keloid nie selalunyer terjadi disebabkan lukakemalanganpembedahan (kalo yg bersalin secara pembedahan pun kadang2 ada masalah nie) tau kadang2 diseabbkan oleh injection macam BCG atau polio masa kita sekolah dulu.


OK. Itu contoh keloid yang tak besar sangat. Ada ramai yang ada keloid lebih besar. Ada sesetengah tu memanjang (ikut luka).

Keloid nie takde laa masalah sangat. Cuma kalo dia di tempat terbuka (macam lengan) - mungkin kita rasa tak selesa. Tapi ramai je yang tercari2 rawatan untuk keloid nie.

Rawatan untuk keloid nie ada banyak jugak. Yg paling selalu dengar adalah:-

1. steroids injection. kena buat berterusan setiap 2 hingga 6 minggu sekali, sampai laa nmpak perubahan. Atau ada gak jenis "tape" yang bole kita apply kat area keloid tu. pakai "tape" tu berterusan selama 12 jam sehari.

2. surgery. tapi ada risiko lepas surgery tu - scar jadi makin besar plak. lagi naya. 

Tapi tak ramai yang sanggup amek steroids. Betul tak? Nak go through surgery pun - berapa ramai yang sanggup kan? So pada sesapa yang ada masalah keloid nie, bole laa cuba makan vitamin.. 

Shaklee ada vitamin yang bole menolong untuk merawat masalah keloid & mengecilkan parut keloid nie.

Hanya amalkan makan GLA complex & Vita E complex setiap hari. 1 biji sehari je. 

1 botol GLA complex ada 60 biji. Tahan 2 bulan.


1 botol Vita E complex plak ada 120 biji. Tahan 4 bulan.



Harga untuk set nie tak sampai RM 250 pun. Memang mampu milik. Penggunaan 2~4 bulan.

Kalo nak lebih jimat, bole jadi member Shaklee. RM 65 je utk jadi ahli. Seumur hidup. Lepas tu, bole terus beli dengan harga ahli ~ yang tentu2nyer jauh lebih jimat.





Kalo ada budget lebih ~ bole laa add-in ESP Shaklee. Haa... ESP nie memang fast selling product di Shaklee. Sangat2 multipurpose. Elok untuk kulit, elok untuk nak kuruskan badan, elok untuk ibu mengandung & melahirkan (selamat untuk baby), elok untuk cergaskan badan. macam2 lagi. Harga rak sampai RM 150 untuk 1 botol. Penggunaan sebulan jugak.



Banyak lagi testimoni2 hebat Shaklee di internet. Cuba google je.

Tak salah kita mencuba kan. :-)

Kalo berminat nak beli, bole laa whatsapp saya di 019-2664725. Atau e-mail: sitimariamsaid@gmail.com

atau bole ke FB page saya: Anything. Everything.

0 comments:

Post a Comment