Monday, November 10, 2014

Chriszen Eyeliner

Meh nak bagi review eyeliner yang mabeles nie. Chriszen eyeliner. Nie poster dia. Heh. Memang tepat ke titik betul. Perkara yang menakutkan kalo pakai eyeliner adalah bila basah (amek air sembahyang contohnyer, atau kena hujan, atau nangis2 tengok hindustan) ~ abis muka jadi horror. Dah rupa halloween. Kekekekkekee.




OK. 1st of all, saya bukan jenis orang yang bermekap2 yer. Saya nie jenis sempoi. Kalo mekap pun,  time kenduri kendara.  Tu pun mekap bodoh2 je. Sebab mmg x reti mekap2 nie.

And saya mmg sangat2 tak reti nak pakai eyeliner. Lebih2 lagi yang jenis "wet" atau cream. Mesti comot. Orang lain pakai eyeliner cantik je. Saya kalo pakai - cam org kena tumbuk.  Kekekeke

Tapi ngan chriszen eyeliner nie - saya yang tak reti pakai pun, jadi reti. Memula ingat susah. Tapi sebenarnyer memang tak susah. Serious!

Ok nie laa chriszen eyeliner nyer. Comei je.


Ada 3 parts. From left to right: 
1. Botol ink. Chriszen eyeliner nie jenis cream yer. So dekat botol nie laa ink dia. Kita just calit pakai berus dia je.

2. Berus. Nie laa yang akan kita tenyeh di mata. Halus je berus dia. So bila pakai ~ jadi cantik & tak comot.

3. Penutup. Nie fungsi dia untuk mengelakkan ink & berus jadi kering & keras. 
Praktikal kan??




Super matte.
Nie model cilik tak berbayar saya. Kekekekeke. Chriszen eyeliner nie memang datang dengan 1 kaler je. Hitam sengit. Super matte. Hitam sengit tu maknanyer hitam pekat laa. Macam celak mekah yang lama2 bentuk serbuk tu (ingat tak?). Memang sangat2 hitam. Bole tengok tang mata dia tu.


Tak comot.
Tengok gambar tu. Tak comot kan? Padahal kemain payah lagi nak pakaikan chriszen eyeliner nie kat dia. Sebab dia bergerak2. Almaklumlaa. Umur baru 4 tahun. Pastu mak dia pulak memang "terer" bab2 nak pakaikan eyeliner nie. Kakakakakkaka.

Tapi camne pun, still x comot. Kalo pakai eyeliner biasa, mmg dah tak senonoh. Tapi dengn chriszen eyeliner nie ~ memang nampak smooth.







Kalis air.
Memang kalis air. Tak caya? Meh tengok gmbar nie. Lepas pakai dalam 2-3 jam, saya basuhkan muka anak saya nie (sebab dah malam ~ nak tido). Cer tengok kat mata dia tu. Masih basah ngan air lagi. Tapi takde pun chriszen eyeliner tu cair / comot sebab kena air.

Cuba pakai eyeliner biasa & basuh camtu je ~ mesti mata tu jadi comot habis.
So.... susah ke nak basuh chriszen eyeliner nie (sebab kalis air kan)? 
Jangan risau ~ senang je nak hilangkan. Pakai wet tissue / baby oil / make up remover je. Hilang terus. Saya pakai wet tissue je. Kalo xde wet tissue. just basahkan je tisu biasa ngan air ~ pastu lap pelan2 kat area mata tu. Mudah je.




Tahan 24 jam.
Memang betol. Macam saya cakap awal tadi, untuk anak saya tu ~ saya basuhkan pakai air biasa je. Sebab nak test, betul ke tahan sampai 24 jam. Kakakakakkaka.

Kesimpulan saya, memang tahan 24 jam. In fact, sebenarnyer tahan lebih 24 jam gak. Even lepas mandi & basuh muka dia berkali2, tetap eyeliner tu tahan. And yang paling best ~ walau dah kena air banyak kali, still x comot. Serius kagum. Seingat saya, tahan dalam almost 2 days jugak (kalo x wipe ngan wet tissue / baby oil / make up remover).

All in all,
memang puas hati. Berbaloi2 ngan harga yang ditawarkan. 


RM 18.90 je. Tahan dalam 2-3 bulan jugak rasanyer. Murah, berbaloi2 u.

So sapa2 nak dapatkan eyeliner nie ~ meh contact saya: 019-2664725 (whatsapp only).

Atau leh jengah2 FB saya: Anything.Everything.

0 comments:

Post a Comment