Saturday, April 5, 2014

Anak ooh Anak

Sesiapa yg dah lama berkahwin (atau yg baru kawen sekalipun) ~ pastinyer mengharap agar rumahtangga kita diserikan dengan kehadiran cahayamata. Kan?

Lagi2 yang dah lama berumahtangga. Dia yg kawen dulu, org lain yg kawen kemudian pulak yang ada rezeki anak dulu. Kalo baru kawen setahun dua, mungkin tak terasa perit sangat. Tapi kalo yg dah 4 tahun ke atas.... pasti hati tu tetap berasa sedih. Lagi2 kalo adik beradik sendiri / sedara mara rapat / kawan2 rapat yg kawen kemudian ~ diberi rezeki mengandung & melahirkan dulu. Saya paham. Sebab saya dulu pun menunggu lama. 5 tahun. Allah saja yg tahu betapa pedih hati nie. 

Senang utk orang luar kata ~ sabar laa. Tapi tak mudah utk kita hadapi. Tapi saya alhamdulillah, dapat suami yg sangat penyabar, bertimbangrasa, tak beri tekanan. Dan alhamdulillah jugak kedua2 keluarga jugak ~ tak beri tekanan. Sekadar menasihatkan untuk pergi berubat. Tak kisah laa makan ubat ke, berurut ke, jumpa pakar ke.... Manusia nie kena ikhtiar. Doa saja tanpa usaha pun tak jadi. Betul tak?

Antara usaha2 ~ adalah dengan mengamalkan pemakanan seimbang, turunkan berat badan pada sesiapa yg agak sihat tu (salah satu punca sukar hamil adalah kerana berat badan berlebihan yer), kerapkan bersenam.

Satu lagi ~ adalah dengan mencuba supplement2. Tak salah kita berusaha.

Di Shaklee pun, ada beberapa set supplement yang bole diamalkan sebagai USAHA dan IKHTIAR untuk kita mengandung.

Kali nie saya cerita sikit pasal set2 mengandung Shaklee yer.


SET SUBUR (BUDGET / ASAS) SHAKLEE 

Pada sesiapa yang ada kekangan budget, atau memang tak ada masalah langsung (setelah di check oleh doktor) ~ bole laa mencuba untuk amalkan set asas nie.

Harga untuk kedua2 vitamin nie adalah RM 125.


Suami bole laa mengamalkan Zinc Complex. Ini adalah untuk membantu pembentukan hormon testosterone. Dan ianya boleh membantu sperma suami agar lebih aktif menuju ke ovum (untuk proses persenyawaan). Zinc juga adalah penting dalam proses DNA (pembentukan genetik).






Isteri pulak dinasihatkan untuk ambil GLA Complex. Supplement nie boleh membantu menstabilkan hormon isteri & membantu dalam proses pelekatan ovum & spema.




***********************


SET SUBUR (MEDIUM) SHAKLEE 


Pada yang ada rezeki lebih sikit tu, boleh laa tambahkan vitamin Alfafa (untuk isteri) dan Vita-E (untuk suami) disamping GLA Complex & Zinc Complex tadi.



Alfafa nie kaya dengan serat & boleh membantu menstabilkan hormon2 isteri tadi & dia bertindak sebagai kacip fatimah moden.



Vita-E pulak adalah membantu melancarkan darah.


Harga untuk 4 vitamin nie adalah RM 326.






*********************



SET PREMIUM SUBUR SHAKLEE



Untuk mereka yang mempunyai budget yang tinggi, Shaklee ada set premium untuk anda. Harga 1 set premium adalah RM 413.75









ADD-ON (OR REPLACEMENT)

ESP (Energising Sot Protein) bole ditambah dalam mana2 set anda. ESP nie banyak fungsi dia. Atau untuk sesiapa yang tak suka pada pengambilan pil banyak2, boleh laa digantikan Alfafa (untuk stabilkan hormon) dengan ESP nie. Kalau nak ambil semuanyer beserta ESP pun boleh. Tak menjadi masalah.

Harga untuk ESP sahaja adalah RM 150. Manakala untuk Alfafa (small ~ 330 biji) adalah RM 53.75.





Nak jimat? Jadi ahli Shaklee. Dengan bayaran serendah RM 75 (termasuk postage) anda dah boleh menjadi ahli (seumur hidup, tak perlu renew setiap tahun) & mendapat penjimatan harga dalam 20-30%. Tak perlu bayar harga yang saya  nyatakan di atas tu. 

Andainya selepas2 ini diizinkan Allah untuk hamil (insha-Allah), Shaklee ada juga set2 hamil, set berpantang, set untuk ibu menyusu, set untuk kembali langsing... dan banyak lagi. Semua nie anda bole dapatkan dengan harga ahli sahaja. Jimat kan?

Jadi adalah untung sekiranya and menjadi ahli Shaklee jugak. Sambil2 makan vitamin, sambil2 berjimat.

Untuk pertanyaan lanjut, bole letak komen di bawah beserta nombor untuk saya hubungi kembali. 

Atau whatsapp ke 019-2664725.


0 comments:

Post a Comment