Tuesday, April 8, 2014

Cantiknyer kulit. Pakai apa?

Haaa. Pernah tak tanya kawan2 soalan kat atas tu? Kekekekkeke. Saya selalu. Almaklumlaa, kulit saya pun bermasalah. Asal nampak orang yg ada kulit cantik, sihat ~ mula laa terpegun. Kalau yg rapat2 tu ~ berani laa tanya kan. Kalau yg tak rapat tu? Takkan nak tanya. Kang dikata busy body plak. Hahahhahaha

Jawapan yg saya dapat? Pelbagai. Ada yg pakai SKII, Estee Lauder, Mary Kay, snail cream, safi, johnson & johnson. Macam2 laa.... Ada pulak yg kata - tak pakai apa. Berkat amek air sembahyang. Amek ko! Setepek. Hahahahhaha.

Saya nk beli brand mahal2 nie ~ tak berapa sanggup. Bukan apa. Saya nie memang jenis hangat2 tahi ayam. So takut membazir plak. Lepas tu, masalah saya nie ~ kalo dah "invest: mahal2, memang harapan setinggi langit. Hari nie pakai ~ esok nk tengok kesan. Bole? Hahahahhaha. Ye laa. Sebab mahal kan. Kekekekekke

Macam2 gak laa yg saya guna. Tapi x berjaya gak aa. 


Collagen Shaklee


Sekarang saya amek Collagen Shaklee. Harga dia memang tinggi. Tapi pada saya, sangat berbaloi. Saya baru amek hari ke 9 hari nie. Dah nampak kesan elok.




Muka saya nie memang jenis open pores. Sebatu dah bole nmpak pores saya nie. Buat malu je. Pastu, asal tengahari je ~ muka jadi berkilat2, berminyak2. Adoi! Memang sakit jiwa.

Tapi for the past 1 week, saya perasan pores saya memang semakin halus. *tak tau kot saya yg perasan sendiri*. Parut jerawat yg hitam2 ~ nmpak semakin pudar. Bibir saya yg selalu kering ~ dah mula nmpak moist balik. *bibir saya mmg kering yang agak kronik*. So saya puas hati. Sangat2.

Rata2 kawan2 saya (memang ada yang makan Collagen Shaklee) beritau memang Collagen Shaklee nie bagus. Dalam seminggu dah bole nampak perubahan positif. Dalam 2 minggu (1 kotak) ~ dah semakin elok. Alhamdulillah.

Tak sabar pulak rasanyer saya nak tunggu kesan habis sekotak. Saya memang dah standby 2 kotak di rumah & meman dah plan untuk teruskan Collagen nie sahaja. Sebab sangat2 elok. Walaupun baru 9 hari saya makan.

Pada sesapa yang ada budget lebih tu, saya recommend sangat2 Collagen Shaklee nie. Harga dia memang mahal sikit. Tapi sangat2 berbaloi. Dan dia jugak bagus untuk rambut & menganjalkan kulit. Almaklumlaa, semakin berusia ~semakin kulit kita hilang anjal kan. So Collagen Shaklee nie membantu kulit agar sentiasa firm. 

Harga Collagen Shaklee
1 kotak Collagen Shaklee (15 sachet untuk 15 hari penggunaan) = RM 298. Mahal? Saya tak nafikan. Tapi sangat 2 bekesan. Cuba laa. Memang akan puas hati. Saya sendiri dok marahkan diri sendiri, kenapalaaa tak beli awal2. Save duit dari beli segala macam tok nenek & tepek kat muka ~ tapi tak jalan2.

Ada diskaun tak kalo beli?
Nak diskaun? Mudah je. Jadi ahli Shaklee. Hanya bayar RM 75 (termasuk pos) untuk keahlian seumur hidup.

Lepas tu, boleh beli Collagen Shaklee nie dengan harga ahli terus. Atau beli 3 kotak Collagen Shaklee ~ percuma terus keahlian. (Atau mana2 pembelian barang Shaklee bernilai RM 680 ~ percuma keahlian).

Buat apa nak masuk ahli. Saya nak makan sendiri aje. Bukan nak jual2.
Ramai orang salah faham pasal nie. Masuk keahlian Shaklee bukan untuk menjual (of course kalo nak menjual pun bole). Tapi dengan menjadi ahli ~ kita layak membeli SEMUA barang Shaklee dengan harga ahli. Seumur hidup. Dan setiap pembelian akan ada point masing2. Lagi banyak kita beli, lagi banyak point. Dan kalo kita reached certain point ~ kita layak dapat cash bonus pada bulan berikutnyer (mengikut point). Dah laa jimat, layak terima cash bonus pulak tu. Kan untung?

Tapi saya takde budget sebanyak tu untuk beli Collagen Shaklee. Camne?
Jangan risau. Shaklee ada BANYAK vitamin & barang2 penjagaan diri & rumah. Semuanyer bole disesuaikan dengan budget masing.

Kalau tak cukup budget untuk ambil Collagen, bole ambil set kulit yang lain. Antara contoh:



Vita-E complex Shaklee. Penggunaan selama 3 bulan. Harga tak sampai RM 150. Anggaran RM 50 sebulan. Jimat kan? Kalau harga ahli ~ lebih murah.

Jom tengok testimoni penggunaan Vita-E sahaja.



Menarik kan? Hanya makan vita-E complex Shaklee.



Kalau ada budget lebih sikit, bole tambah Vita-E complex, Vita-C & B-complex Shaklee. Jom tengok apa kelebihan set nie sepintas lalu.






Set diatas (Vitamin E, Vitamin C & B-Complex) harganyer tak sampai RM 300. Penggunaan selama 3 bulan. Jadi anggaran 1 bulan lebih kurang RM 100.

Kalau ahli, lebih laa jimat.


Untuk sesiapa yang mahukan kesan lebih cepat ~ bole tambahkan set diatas bersama2 ESP drink. Haaa. ESP nie memang antara killer produk di Shaklee. Sebab dia multi-purpose.

Jom tengok sepintas lalu.



Untuk set nie ~ harga nyer tak sampai RM 450. ESP tu penggunaan untuk sebulan lebih. Set vita-e, vita-c & b-complex tu tahan 3 bulan.

Seperti biasa, jadi ahli jauh lebih jimat.


Jadi apa tunggu lagi? Jom bertukar ke Shaklee. 

Hubungi saya di 019-2664725 (whatsapp)


0 comments:

Post a Comment