Tuesday, November 18, 2014

BAU HAPAK BAJU DI MUSIM HUJAN

Haaa... Ramai kan yang alami masalah nie? Terutama kalau kena sidai baju di dalam rumah.

Letak laa softener & pewangi banyak mana pun... tapi kalo baju basah2 / lembab tak dikeringkan di bawah cahaya matahari / tempat yg terbuka.... memang laa akan berbau hapak. Serupa tak basuh.

Betul kan?

Masalah lebih berat kalau tinggal rumah apartment macam saya. Memang takde ruang untuk jemur baju di luar. Sudahnya jemur dalam rumah. Akibatnya ~ baju bau hapak, rumah pun bau tak sedap. Betul kan??

Jom try sabun basuh baju dari Shaklee nie. Fresh Laundry Concentrate from Shaklee.


OK. Meh citer sikit pasal Fresh Laundry Shaklee nie ye. Yg pertama sekali, nie bentuk serbuk. Bukan bentuk cecair yer.

Yang kedua ~ Fresh Laundry Detergent nie tak banyak buih macam pencuci biasa yer. Sebab apa tak banyak buih? Sebab dia takde bahan2 kimia. Ini natural. Jadi selamat digunakan untuk jangka masa panjang. Sabun nie kan kita nak pakai sepanjang hayat.

Ketiga ~ hypoallergenic. Maksudnyer tidak menyebabkan alergi / radang. Jadi sangat2 sesuai untuk mereka yag tak tahan dengan pencuci biasa. Kalau ibu2 yang picky macam saya - masa anak saya below one year old dulu (3 years ago), setiap kali nk basuh baju anak, saya memang akan asingkan & pakai pencuci yang mentioned HA (hypoallergenic) nie. Sebab anak saya dulu ada ekzema.






 

And anak saya pakai cloth diapers jugak. Jadi memang tak boleh pakai pencuci biasa untuk basuh cloth diapers nie. Jadi imagine ler sendiri rumah saya dulu. Dengan pencuci Dynamo nyer, dengan pencuci untuk baby lagi, dengan softener lagi. Dekat mesin basuh tu penuh ngan sabun pencuci je. Kekekekkeke. 

Almaklumlaa, time tu tak kenal Shaklee lagi. Hahahahahhaa. Kalo dah kenal, save duit dah.

Keempat ~ sesuai untuk semua jenis pakaian. Macam saya bagitau awal tadi, colth diapers pun boleh pakai. Utk sesiapa yang biasa pakai cloth diapers ~ akan tau yer yang pemakaian pencuci yang tak sesuai boleh merosakkan cloth diapers.


Kelima ~ bau dia sangat fresh. Dia bukan wangi yang macam pencuci biasa. Bau Fresh Laundry Concentrate nie memang fresh. Bau segar. Even kalo kita terpaksa jemur baju di dalam rumah.

Keenam~ pencuci yang hebat & handal. Tak perlu letak banyak.

Untuk baca lebih lanjut ~ baca SINI
 

Tahan untuk 88 kali cucian yer kengkawan.

Berminat ~ jom whatsapp 019-2664725

Atau jom jengah FB Page saya: Anything.Everything.

0 comments:

Post a Comment